Blog 3 09-02-‘14 - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mirthe Moerland - WaarBenJij.nu Blog 3 09-02-‘14 - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mirthe Moerland - WaarBenJij.nu

Blog 3 09-02-‘14

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

09 Februari 2014 | Tanzania, Zanzibar

Mambo!

Vannacht redelijk goed geslapen, ik was best moe van de hitte en drukke dag. Mijn bed is al wat ”door gelegen’’ dus ik voel de houten spijlen goed en vannacht viel de stroom een tijd uit dus hadden we ook geen ventilator. De hitte is erg wennen. Vanmorgen heb ik in de schaduw van het huis samen met Marieke en Mona Lisa Swahili geoefend. Daarna hebben we samen geluncht en Marieke mocht Mona Lisa helpen met koken. Mariek en ik hielpen haar, zodat z eind van de middag met ons mee kon naar stonetown. Rond een uur of 3 kwam Lamech onze gids. We liepen de straat uit en wachtte daar in de schaduw op een daladala (openbare bus). Na enige tijd zonder succes gingen we een stuk lopen en kwamen we een lege daladala met nr. 509 tegen. We stapte in en kwamen aan in Stonetown. Lamech liet ons banken, winkels, de markt, de night market en de haven zien. En vertelde hier en daar wat bij zijn Engels was zeer moeilijk te verstaan. Mona Lisa wilde heel graag de kapsalon van haar tante laten zien. Dus we namen een daladala naar haar wijk. We kwamen terecht een kamer van 4m bij 4m. We deden onze slippers uit en maakte kennis met de tante van Mona Lisa. Ze was druk bezig met een kapsel van een jonge meid. We kregen allemaal een zit plek en spraken wat met de mensen binnen. De oom van Mona Lisa was er ook hij was net als Ruud, mijn vriend een zeevarende. Hij werkt voor een Griekse reder en verblijft meestal 6 -9 maanden aan boord. We kregen drinken aangeboden, weigeren wordt niet gewaardeerd. Wanneer ze hier iets aanbieden moet je het zien als ‘blessing’ (zegen) . We kregen koude Fanta Ananas, Heerlijk, die zouden ze ook in Nederland moeten verkopen! Na enige tijd fluisterde Lamech dat hij dacht dat we nu wel konden gaan. Dus dat ik dat maar even moest aangeven aan de meiden. Het voelde nogal ongemakkelijk dus ik sprak de meiden in het Nederlands aan. En pakte mijn tas. Maar weggaan kon natuurlijk niet zonder een foto volgens de gastvrouw! Iedereen in de ruimte moest erop! Na een paar foto’s vertrokken we en gingen we weer richting Chukwani. De Daladala’s rijden namelijk maar tot een uur of half 8 s’ avonds. En dat bleek ook wel uit de drukte in de Daladala dit keer, schuiven tot je bil aan bil zit! We waren rond half 8 thuis en aten pannenkoeken met een lekker kip prutje. De combi leek me niet zo lekker.. dus ik heb het maar apart gegeten! Daarna even onder de koude douche en lekker in de woonkamer gezeten om mijn blog te schrijven oom Marlinda en Michiel kwamen erbij zitten het was erg gezellig!



  • 11 Februari 2014 - 10:40

    Kees:

    Hey Mirthe,

    Leuke blog. Wat ga je ook al weer doen daar en hoe kunnen we je steunen? We zijn helemaal vergeten dat
    We dat al eerder moesten regelen eigenlijk. Groetjes kees micha en kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirthe

Ik ben Mirthe Moerland, 20 jaar en samen met mijn beste vriendin Marieke is het de bedoeling dat we 7 februari zullen vertrekken naar Tanzania. We zullen hier ruim 3 maanden stage lopen in een ziekenhuis en hopen hierna nog een tijdje te kunnen reizen in Afrika. Via deze site wil ik proberen het thuisfront, familie en vrienden op de hoogte te houden van mijn belevenissen tijdens deze bijzondere periode.

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 14783

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 28 Juni 2014

Afrika!

15 Juni 2013 - 25 Juni 2013

Israel

23 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Thailand

Landen bezocht: