Nu we er toch zijn!! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mirthe Moerland - WaarBenJij.nu Nu we er toch zijn!! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mirthe Moerland - WaarBenJij.nu

Nu we er toch zijn!!

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

06 April 2014 | Tanzania, Zanzibar

Mambo!
Ja, ja het is weer even geleden sinds mijn vorige blog, maar dat komt, omdat ik natuurlijk wel wat te schrijven wil hebben, als ik schrijf! Door de weeks lopen we nog steeds stage op Maternity en werken we zo veel mogelijk aan onze school opdrachten, zodat we in de weekenden wat leuks kunnen doen! Tja, we zitten nu toch zo’n tijd op Zanzibar , dan moeten we wel wat van het eiland zien! Wat stage betreft wordt dit waarschijnlijk de laatste week op de verloskamers. We willen binnenkort ruilen met Ruby en Janouk om ook nog wat andere afdelingen in het ziekenhuis te kunnen zien. Zoals ik al zei we proberen de weekenden voor leuke dingen te bewaren en dat is ons aardig gelukt!

Zo zijn we vorig weekend met het huis naar Jozani forest gegaan. De dag begon met het vinden van een betrouwbare daladala die langs onze bestemming zou rijden. Dat viel nog niet mee het leek of iedereen ons letterlijk en figuurlijk wilde afzetten deze morgen. Zo zijn we ook in een daladala terecht gekomen die deed alsof hij ons niet begreep als we naar de prijs vroegen en steeds maar door reed. Dat wekte onze argwaan op en we wilde eruit. Hij vroeg iets van 25 dollar per persoon voor een daladala ritje…1, 2 nou nee. Dus toen ik een paar keer deed alsof ik er uit wilde en hij er voor bleef staan haalde hij er uiteindelijk iemand bij die de boel even goed vertaalde. Nu werden we weer de andere kant op gestuurd na anderhalf uur in de daladala in een propvolle daladala zijn we uiteindelijk in de stromende regen bij Jozani forest terecht gekomen. Eerst hebben we toen onze hongerige magen gevuld met een heerlijke lunch. Toen de regen was opgehouden zijn we aan de tour door de jungle begonnen! Het was erg leuk! Opzoek naar de twee soorten apen die er leefden in dit gebied en later nog langs mangrove bomen. En natuurlijk gingen we weer met de daladala terug! Soms zeg je dan tegen de chauffeur.. ik denk niet dat dat gaat passen we zijn met 5.. maar jawel! Natuurlijk past dat! Daar stonden we dan met zijn vijven in een overvol bestelbusje tussen de benen van anderen, jerrycans en andere rommel in. Haha, this is Africa! Heerlijk!

Op de zondag hebben we rustig aan gedaan. Het weer was niet zo zonnig en later die middag begon het flink te storten. Marieke en Kristien kwamen gelukkig net op tijd aan in het hotel waar Janouk, Ruby en ik net een koffie hadden besteld. Het was een gezellige middag zo kletsen met die meiden op een terrasje in de stromende regen.

Afgelopen week was weer een drukke en indrukwekkende week op stage, met veel bijzondere bevallingen, de eerste stuitliggingen en ik had mijn eerste bevalling waarbij het kindje overleed…Ook heb ik Marieke nog een keer flink laten schrikken door bijna onderuit te gaan, waarschijnlijk van vermoeidheid en door te weinig te hebben gegeten. Ik doe hier ervaringen en herinneringen op die ik nooit meer zal vergeten. Deze zaterdag zijn we op Safari blue gegaan. We, was dit keer een groep van 11 mensen, het hele huis ( Ruby, Janouk, Kristien, Marlinde en Michiel) onze Noorse vriend uit het ziekenhuis, Helge en drie Duitse meiden. Safari blue is een tour waarbij je met de boot naar de zandbank gaat, daar lekker vers fruit eet en daarna op twee plekken nog gaat snorkelen en we dachten ook nog opzoek te gaan naar dolfijnen, maar dat bleek vandaag niet inbegrepen te zijn! Aagh, dat mocht de pret niet drukken na een middag snorkelen waren we wel toe aan een lunch, we meerden aan op een ander eilandje en daar kregen we een sea fruit bbq. En al ben ik geen echte zee beestjes-eter heb ik alles geproefd ( stoer he ;p )! We kregen scampi’s, inktvis, tonijn en later nog 2 soorten kreeft! Na de lunch zijn we nog naar een boom gegaan zo immens groot! Deze boom is 500 jaar geleden omgevallen en is weer door gaan groeien. Ik hoop er wat foto’s van te kunnen uploaden. Verder heb ik me vandaag ook weer geoefend in het netjes openen van een kokosnoot! Zodat ik als ik thuis ben mijn broer eens kan laten zien hoe je dat nou echt hoort te doen! Zoiezo snijden ze hier hun fruit veel handiger als wij in Nederland! Daar kunnen we nog wat van leren! Na de tour waren we toch lichtelijk uitgedroogt, want al was drinken in begrepen.. het waren slechts maar twee flesjes. Dus zijn we nog met een deel van de groep wat gaan eten en vooral veel gaan “bij drinken” in de stad. Thuis nadat iedereen lekker gedoucht en ge-aftersund was hebben we alle foto’s weer uitgewisseld en foto’s gekeken.

Vandaag hebben we weer aan school gewerkt en uiteraard onze blogs getypt. S’ middags weer richting de stad om ergens internet te vinden om onze blog en foto’s te kunnen uploaden! Ik hoop jullie snel weer van een nieuw blog te kunnen voorzien! Want als het goed is komen we binnenkort op andere afdelingen te staan en voor de komende weekenden hebben we ook al een planning gemaakt!

De tijd vliegt echt zo hard voorbij! Eind van de maand zit onze stage periode er al op! Dan komen onze ouders langs en daarna hebben Marieke en ik een hele vette reis uitgekozen om samen te gaan doen! Kijk er al enorm naar uit! Daarover volgende blog meer!

Heel veel liefs!
Kus, Mirt

  • 06 April 2014 - 17:03

    Opa Jan En Oma Riet.:

    Lief Mirtje
    Fijn dat je weer een blog stuurt. We genieten van je mooie verhalen en foto,s.
    een lieve groet en tot gauw op de skyp.
    Opa Jan en Oma Riet.xxx





  • 06 April 2014 - 17:59

    Eva Blinde:

    Mirt !

    Wat een super verhalen ! En ervaringen ! Geniet ervan lievie!

  • 06 April 2014 - 19:43

    Ima:

    Hey Mirthje,

    Fijn, dat jullie na de indrukwekkende dingen die jullie meemaken op jullie stage in het weekend ook Kunnen genieten van de mooie dingen op het eiland.

    Dikke Kus Ima

  • 06 April 2014 - 20:40

    Elly:

    leuk om jullie zo te volgen, je schrijft over hetzelfde maar toch zo anders!!!!!

  • 08 April 2014 - 10:13

    Michelle:

    Ooooh wat een super ervaringen he!! Ik baal er echt van dat ik alweer thuis ben :(

    Echt heel mooi geschreven ook! Wel leuk zeg wat jullie nog allemaal gedaan hebben :)
    Waar gaan jullie heen met de rondreis??

    Liefs Michelle

  • 08 April 2014 - 13:13

    Brenda Bouman:

    Hee Mirt,
    Zoals je schrijft, zie ik alles voor me! Hartstikke leuk!
    Geniet ze, "ouwe zee-beestjes-eter"! Stoer van je!
    Brenda X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirthe

Ik ben Mirthe Moerland, 20 jaar en samen met mijn beste vriendin Marieke is het de bedoeling dat we 7 februari zullen vertrekken naar Tanzania. We zullen hier ruim 3 maanden stage lopen in een ziekenhuis en hopen hierna nog een tijdje te kunnen reizen in Afrika. Via deze site wil ik proberen het thuisfront, familie en vrienden op de hoogte te houden van mijn belevenissen tijdens deze bijzondere periode.

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 14774

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 28 Juni 2014

Afrika!

15 Juni 2013 - 25 Juni 2013

Israel

23 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Thailand

Landen bezocht: